Elisabetta Franchi viert twintigste verjaardag!

Het begon allemaal in Elisabetta’s geboorteplaats in Bologna, waar de ontwerpster opgroeide in een grote familie die met veel moeilijkheden te kampen hadden. Ze had een lange weg te gaan en die was Elisabetta meer dan bereid te bewandelen. In 1998 lanceerde Betty Blue Spa haar eerste collectie onder de naam CELYN B. Twintig jaar later draagt het merk de naam van de oprichtster zelf: Elisabetta Franchi.

Twintig jaar aan passie, talent, discipline, authenticiteit en een sterke toewijding onderscheiden Elisabetta Franchi van de rest. Franchi heeft een missie, zij wil alle vrouwen ter wereld overtuigen en kleden in haar creaties. Terwijl ze een specifieke boodschap over blijft brengen.

Wij vroegen Elisabetta hoe zij terugblikt én vooruitkijkt!

Hoe kijk je terug op de afgelopen 20 jaar?

‘Als ik terugkijk op mijn reis, zie ik soms een kronkelend pad, gemaakt van opoffering, toewijding, discipline en passie, maar dat heeft me veel voldoening gegeven en heeft me hier gebracht waar ik ben, mijn grootste droom realiserend: kleding voor alle vrouwen in de wereld. Na 20 jaar carrière, zou je je kunnen afvragen, is dit een eindpunt? Nee, ik zou liever zeggen, het is een startpunt. Jaren die een fase van mijn leven markeren, maar ook het begin van een nieuwe.’

Ga je het vieren?

‘Ja. Ik geloof dat dit doel het verdient om herinnerd te worden, daarom heb ik besloten om het te vieren, omringd door mijn familie, vrienden en al diegenen die me op dit pad hebben gesteund en me hebben vertrouwd. Voor de gelegenheid heb ik gekozen voor een locatie in het hart van Milaan, waar ik een feeststemming heb gecreëerd, met een vleugje kerst en veel verrassingen voor mijn gasten.’

Waar staat Elisabetta Franchi voor?

‘Ik sta voor dieren, met name voor honden. Mijn merk heeft een betekenis die verder gaat dan het bedrijf en vertegenwoordigt een instrument om “stem te geven aan degenen die er geen hebben”, door middel van verschillende initiatieven waaraan ik deelneem, gericht op het verdedigen van deze wezens en het geven van een fatsoenlijk leven. In overeenstemming met deze verbintenis is mijn bedrijf de eerste “Dog Hospitality” -firma in Italië en alle werknemers kunnen hun huisdieren meenemen naar het werk; Ik heb ook een collectie voor hen ontworpen, EF LOVES DOGS, niet alleen een eenvoudige reeks accessoires, maar een levensfilosofie voor onze viervoetige vrienden.’

Waar ben je over 20 jaar? Wat zijn jouw toekomstplannen?

‘Elke dag is een nieuwe uitdaging voor mij en ik heb een nieuw doel gesteld.’

Waar ben je het meest trots op?

‘Het feit een vrouw te zijn met een sterk DNA, een essentieel element dat me altijd heeft vergezeld en me hierheen heeft geleid. Ik ben er trots op dat ik dacht dat ik als kind een van mijn enige poppen had, Betty. Nu kleed ik de vrouwen aan van over de hele wereld.’