Dé vijftien goede voornemens voor 2019

Heel veel succesverhalen zijn er niet, maar zorg er dit jaar voor dat je uitzondering op de regel bent en je goede voornemens dit jaar wel doorzet en afmaakt! Goede voornemens komen er in alle vormen en maten. Maar we hebben meer gemeen dan je denkt! Dit zijn dé vijftien populairste voornemens voor 2019! 

– Stoppen met roken
– Vaker op reis gaan en meer van de wereld zien
– Meer tijd met familie en vrienden doorbrengen
– Meer tijd aan jezelf besteden
– Vrijwilligerswerk doen
– Duurzamer leven
– Afvallen
– Meer sporten en bewegen
– Minder alcohol drinken
– Minder eten
– Minder druk maken om dingen
– Yogalessen volgen of mediteren
– Vaker schoonmaken
– Geld sparen
– Meer op de hoogte zijn van de actualiteiten in de wereld

Hoe houd ik het vol?

Maar hoe houd je je nou aan je goede voornemens? Ten eerste moet je de lat niet te hoog leggen voor jezelf, stel realistische doelen en deel ze met je familie en vrienden. Misschien doen ze zelfs wel met je mee maar in ieder geval heb je een stok achter de deur.

Daarna moet je opletten dat je positief blijft, veel doelen behaal je niet zomaar, dus vier alle overwinningen en let ook op; één cheatday betekent niet dat je doel meteen niet meer behaalt kan worden.

Als laatste moet je rekening houden met hoe je hersenen omgaan met verandering en volgens neuroloog Jaap Murre aan de Universiteit van Amsterdam duurt het 42 dagen voordat jouw nieuwe voornemen je nieuwe gewoonte is en je het dus dit jaar wel volhoud!

Wat zijn jouw goede voornemens?