Monki viert zijn vijftiende verjaardag met een exclusieve collectie. De nadruk in deze collectie ligt op speelse prints en bonte kleuren die tot leven komen in de vier mantels van kunstbont en de bijpassende tassen, gemaakt van gerecycleerd polyester. Items die je zeker in je kast wilt hebben!
Head of Design Caroline Carlryd: ‘De collectie is geïnspireerd op het DNA van Monki: moedig zijn en tegelijk ook plezier beleven. We wilden een collectie ontwerpen die onze klanten in staat stelt om dapper en gedurfd te zijn, en de beste versie van zichzelf te zijn. Dat doe je het best met een volledige Monki-look waarmee je de show steelt!’
De collectie luidt ook de comeback in van het iconische Monki-kussen – een ontwerp dat voor het eerst in 2006 verscheen en gebaseerd is op de ‘Monki-wezens’: eigenzinnige fictieve personages die de Monki-boodschap, dat iedereen zijn eigenheid mag vieren, hielpen verspreiden.
Modeliefhebbers zijn het brein achter dit merk dat een revolutie wilde teweegbrengen in de mode-industrie. Het merk zet aan tot verandering via zijn platform. Of het nu gaat om het ontwerpen van opvallende outfits of het aankaarten van maatschappelijke kwesties, lichaamsrechten, mentale gezondheid en menstruatie, Monki bestaat om vrouwen én de wereld te empoweren.