urban elegantie
Bella Hadid schittert in Chopards Ice Cube-campagne
Topmodel en entrepreneur Bella Hadid is de nieuwe mondiale ambassadeur van familiebedrijf Chopard en schittert in de Ice Cube-campagne, Sculpted by Light, waarmee het Zwitserse horloge- en juwelenhuis de puurheid, aantrekkingskracht en het eigentijdse karakter van deze minimalistische collectie viert. De Britse modefotograaf en filmmaker Charlotte Wales laat de schoonheid van het internationale supermodel en de stijlvolle sieraden op subtiele wijze samensmelten. Voor een dynamisch contrast speelt ook het Nederlandse topmodel Parker van Noord een rol.
Gesierd met de sprankelende creaties van Chopard straalt Bella in een abstracte, urban setting. De achtergrond van een nachtelijke skyline wordt oneindig herhaald in een spel van spiegels. Met inventief lichtgebruik creëert de fotograaf een betoverende sfeer en accentueert de perfecte geometrie van de juwelen; met of zonder diamanten. De symbiose van licht en juwelen toont de essentie van het design: zonder schaduw is er geen licht en dat vormt dan ook de rode draad in de beelden van deze campagne.
Minimalistisch eerbetoon
Voor Caroline Scheufele, Artistic Director van Maison Chopard, is Ice Cube een eerbetoon aan minimalisme. De verfijnde esthetiek met strakke lijnen is gebaseerd op de Bauhaus-principes – strakke designs met geometrische vormen – die eenvoud en functionaliteit benadrukken. Het design kenmerkt zich door grafische, kubieke vormen, lichtreflecties en resistente materialen. De moderne, verticale architectuur van wolkenkrabbers in wereldsteden is een grote inspiratiebron.
Urban elegantie
De collectie ademt urban elegantie, moderniteit en glamour. Chopard vervaardigt de duurzame, luxe juwelen van ethisch verantwoord goud met een keuze uit drie kleuren: rosé, wit of geel. De kleine gouden blokjes zijn volledig gepolijst of bezet met fonkelende diamanten. Vierkante facetten met zachte, symmetrische randen weerkaatsen het licht. De mix & match-collectie bestaat uit ringen, armbanden, hangers en oorbellen.
Trotse ambassadeur
Bella Hadid, die op haar zestiende haar debuut maakte in de modewereld, heeft sindsdien de covers van dertig Vogue-edities gesierd en werd in 2023 door TIME Magazine uitgeroepen tot een van de honderd meest invloedrijke mensen ter wereld. Naast haar indrukwekkende modellencarrière is ze ook een succesvolle ondernemer met haar alcoholvrije drankmerk Kin Euphorics en parfummerk Orebella. Hadid droeg in 2021 voor het eerst creaties van Chopard tijdens het prestigieuze Filmfestival van Cannes. Over haar nieuwe rol als mondiale Chopard-ambassadeur zegt ze:
‘Chopard’s vakmanschap bewonder ik al jaren, en het is een eer om nu deel uit te maken van de Chopard-familie’
Caroline Scheufele voegt daaraan toe: ‘Bella verpersoonlijkt de spirit van Chopard; een harmonieuze mix van moeiteloze elegantie en levenslust.’