GoStudent

Online onderwijs verovert de wereld

De twee jonge Oostenrijkers Gregor Müller (COO) en Felix Ohswald (CEO) van GoStudent brengen onderwijs, wat altijd zo lokaal is, naar de wereldmarkt met hun online marktplaats voor onderwijs en bijlessen. Het duo sleep met het team miljoenen aan investeringen binnen en is hard op weg de wereld te veroveren. In een tijd van herhaaldelijke lockdowns en homeschooling vroegen wij Chief Growth Officer van GoStudent, Laura Warnier, over dit bijzondere bedrijf.

GoStudent bestaat sinds 2016, wat heeft het ouders en hun kinderen te bieden?

‘Aan de ene kant is onze klant de ouder. Onze boodschap aan hen is dat zij het niet allemaal alleen hoeven doen. En natuurlijk de leerlingen. We willen laten zien dat het stimuleren van je volle potentieel een groot goed is. We bieden een persoonlijke benadering in onderwijs omdat elk kind anders is en wij passen het leren aan, aan de kinderen. Wat ze willen leren, in welk tempo en met welke methode. Met GoStudent bieden we kwalitatief hoog onderwijs aan studenten, in de hele wereld, al woon je afgelegen. Onze leraren gaan door een streng selectietraject, want kwaliteit staat voor ons voorop.’

Zag jij de lockdowns tijdens de pandemie als Chief Growth Officer als een kans voor groei?

‘Het online onderwijs groeide mede hierdoor enorm. Mensen stonden er ineens snel voor open en hierdoor konden we de kwaliteit en service goed laten uitkomen. Men zag de voordelen, zoals een scherpe prijs, toegang tot hoge kwaliteit leraren overal ter wereld en het gemak dat online lessen met zich meebracht.’

Wat is je rol als Chief Growth Officer?

‘In het begin ging het om teams en processen bouwen, toen om onze internationale expansie en nu gaat het om onze groei te ondersteunen en behouden.’  

Waar ben je trots op?

‘Het creëren van onze klantenwervingsmachine in samenwerking met onze investeerders. Het tweede is het schaalbare businessmodel dat we gecreëerd hebben waarmee we in zóveel meer landen vertegenwoordigt kunnen zijn. We begonnen in drie markten en nu al tweeëntwintig, en nog meer in de toekomst.’

Waar komt jouw drive vandaag om GoStudent te laten groeien?

‘Het product dat we bieden is gewéldig! Met het aanbieden van persoonlijk, kwalitatief hoog onderwijs kun je een verschil maken in het leven van mensen. Op deze manier kun je jongeren potentieel bieden om hun ambities waar te maken. Wanneer je mensen helpt in hun ontwikkeling zullen ze grotere dingen bereiken.’

Is online onderwijs de toekomst?

‘Naar aanleiding van een onderzoek dat wij deden in zeven landen in Europa realiseerden we ons dat studenten die niet naar school konden het gebrek aan sociale interactie het ergst vonden. Het zal een combinatie van offline en online zijn.’

Laura in het kort

Ik creëer balans in werk en privé door… tijd door te brengen met familie en vrienden, te sporten en tijd maken voor mijn persoonlijke interesses.
Het beste advies dat ik kreeg is… Ga off-road. Ga waar de anderen niet gaan, maak je eigen pad.
Wat vrouwen die een carrière bouwen moeten weten is… dat niemand op je wacht. Je moet actief je eigen pad bewandelen en je plekje bemachtigen. Het zal niet makkelijk zijn, maar het is de uitdaging waard en daar zal je de energie vandaan halen om door te gaan, ook bij tegenslag. Geef nooit op, en bedenk altijd dat als één deur dicht gaat, een ander opent. Het belangrijkst is dat je doorgaat zodat je die andere deur vindt.
Mijn persoonlijke groeiplan behelst… ambitie en passie. Waar ik over vijf jaar ben zou ik niet weten, maar het belangrijkst is dat ik wil groeien en alles met passie wil doen.
De beste ideeën heb ik wanneer… ik wandel en naar muziek luister.
Om te relaxen ga ik… dansen!
Mijn ambitie is… om nooit tevreden te zijn en te genieten van het proces van continu leren en mezelf uitdagen.
Op mijn bucketlist staat… het bouwen van ons huis. Ik zou ook graag nog een eigen bedrijf of foundation hebben en het schrijven van een boek over mijn ervaringen in het laten groeien van een bedrijf. Meer tijd met mijn vrienden en familie doorbrengen, maar ook met mezelf.