Bijenkorf Amsterdam
POP MART brengt eerste LABUBU WACKY MART-pop-up naar Europa
Amsterdam heeft er een nieuwe, onweerstaanbare hotspot bij. Vanaf 22 november opent POP MART – het wereldwijd geliefde merk voor designer toys en popcultuurcollectibles – de allereerste LABUBU WACKY MART-pop-up van Europa in de Bijenkorf. Tot en met 31 januari verandert de winkel in een volledig LABUBU-universum dat fans, verzamelaars en nieuwsgierige voorbijgangers gegarandeerd zal betoveren.
De ruimte, die eerder dit najaar al fungeerde als POP MART-pop-up, wordt nu volledig omgetoverd tot de LABUBU WACKY MART: een creatieve en vrolijke interpretatie van de Aziatische convenience store-cultuur. Denk aan neonkleuren, humoristische details, verwijzingen naar 7/11-snacks en iconische supermarket aesthetics; allemaal met de typische speelsheid van LABUBU.
Na succesvolle pop-ups in Japan, Singapore, Maleisië en Australië zet de WACKY MART nu voor het eerst voet op Europese bodem. En dat doet het in stijl, midden in het hart van Amsterdam.
Wat kun je verwachten?
Bezoekers van de pop-up kunnen zich verheugen op een mix van design, fun en verzamelmagie. Op het programma: exclusieve LABUBU-releases en geliefde POP MART-karakters, theatrale displays en kleurrijke, Instagrammable installaties, limited WACKY MART-merchandise en snack-geïnspireerde collectibles, en favoriete figuren als MOLLY, DIMOO en SKULLPANDA. De pop-up vormt een verrassende match met de premium shopervaring waar de Bijenkorf om bekendstaat.
WACKY MART-collectie: food meets popart
De WACKY MART-collectie, die in juni 2025 werd gelanceerd, introduceert een nieuw hoofdstuk binnen het populaire LABUBU-universum. De twaalf verschillende designs zijn een speelse ode aan gemakseten. Van onigiri tot yakitori, van fried shrimp tot cup noodles.
Voor verzamelaars is er bovendien een ultieme trofee: de Microwave Oven secret edition met een zeldzame 1/144 pull rate.
De collectie sloeg wereldwijd in als een bom en leidde tot immersive pop-up stores in onder andere Singapore, Shanghai en Japan. Nu is Nederland aan de beurt om kennis te maken met deze unieke popcultuurbeleving.
POP MART: van niche tot wereldwijd fenomeen
Sinds de start in 2010 groeide POP MART uit van een bescheiden designer toy-merk tot een internationaal powerhouse met meer dan vijfhonderd winkels in dertig landen. De herkenbare en creatieve stijl van hun collectibles spreekt een diverse community aan; van jonge fans tot kunstenaars, mode-insiders en celebrities.
De keuze voor de Bijenkorf als locatie voor de Europese primeur is dan ook geen toeval. Het iconische warenhuis vormt met zijn verfijnde design, Art Deco-invloeden en luxe uitstraling het perfecte toneel voor een pop-up waar fashion, kunst en popcultuur naadloos samenkomen.
Lees ook: Het perfecte cadeau voor de feestdagen




