Nu in de winkel

NU IN DE WINKEL TALKIES INFLUENCER ISSUE

We zijn op de redactie klaar voor de lente! Die paar stralende dagen die we zo nu en dan heb- ben, wakkeren in ons een nieuw begin en – toch ook wel – opruimwoede aan. Inmiddels kent iedereen opruimgoeroe Marie Kondo wel, met haar beroemde Kondo method van opruimen en afscheid nemen van spullen. Gefascineerd heb ik naar de Netflixafleverin- gen zitten kijken waarin Marie gezinnen komt helpen met het opruimen van hun huis en uiteindelijk dus ook hun hoofd en leven! Want; een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Maar er bestaan zelfs situaties waar het opruimen en geordend leven, huwelijken redt van de afgrond. We kaartten eerder al het opkomende minimalisme aan en de voorde- len ervan. Het lijkt heel goed te zijn voor je (geestelijke) gezondheid en gevoel van vrijheid. Interessant – moet Maaike Fris (what’s in a name!) hebben gedacht. En niet alleen dat; Maaike volgde de speciale cursus en is de eerste gecertificeerde KonMari-consultant. ‘Opruimen is ook een manier om nader tot jezelf te komen en eigenlijk ook een soort zoektocht naar jezelf, wat vind jij belangrijk?’ Aldus Fris. Dus krijg je de lentekriebels en zin in een grote schoonmaak? Doe het dan goed en lees hoe vanaf pagina 62.

Opvallend is het wellicht dat de cover gesierd wordt door influencer Noor de Groot. Uiteindelijk siert een typische Talkies-vrouw onze cover. Ze is uitgesproken, ondernemend, een inspiratie en ‘her own woman’. Opdat ze dichtbij zichzelf blijft en haar successen, gevoelens en emoties niet in handen van anderen vallen maar binnen haar eigen controle. En controle, dát houdt Noor wel over haar leven. Die controle – concludeerden we tijdens ons gesprek – en vooral het gebrek daaraan wanneer ze in het vliegtuig stapt, zorgt voor een lichte paniek. Maar als je Instagramnaam @queenofjetlags is, dan is aan de grond blijven geen optie. Met haar online business sleept Noor de ene (‘Ik heb trouwens net een heel mooie samenwerking afgesloten met Cartier’, aldus de Groot tussen neus en lippen door) na de andere samenwerking binnen. Hoe authentiek deze zijn en hoe zij haar privé en zakenleven weet te combineren lees je vanaf pagina 28. Zoals ook wat de verras- sing van haar leven was en wie ze een enkeltje naar de maan zou willen geven. Een openhartig gesprek met een van de grootste Nederlandse influencers van het moment. Lees en learn!

Dat influencers steeds belangrijker lijken te worden en grote merken hen onderdeel maken van hun marketingcampagnes is wel- bekend. We doken in de wereld van de ver- dienmodellen en onze Femke Heijdenrijk schreef hierover de zin en onzin van influencermarketing. Volg de voetsporen van onze leukste influencers deze lente in Parijs! Hun must see’s and go’s vind je vanaf pagina 140 en de beauty secrets van influencer Nochtli vind je op pagina 90, maar ook de stijl van Insta- favoriet Twan op pagina 80.

Je leest hoe onze columniste Fidan Ekiz probeert influencer te worden en wat een commotie de wedding van één van de eerste en grootste influencers ter wereld; Chiara Ferragni teweegbracht, mét genoeg input en voorwerk voor jouw grote dag! Van jouw jurk bij Bloomfeld – leverancier van de rich & famous – tot en met dé nieuwe Tiffany-ring en Tirisi-earrings én jouw nieuwe bff; Lucette. Weddingplanner en owner of House of Luce – bespoke weddings… need we say more? And last but zeker not least, hadden we een onderonsje met Charlotte Groeneveld, A.K.A. The Fashion Guitar; influencer van Neder- landse bodem living in NYC voor de rubriek ‘Last but not least’ waarin je bijzonder goede lifestyletips vindt! In het New Yorkse keken we ook even binnen bij niemand minder dan fashiondesigner Tory Burch in haar kleurrijke appartement. Een héérlijke, volle Talkies voor jou. Let Spring begin.