7X De hotste modemerken en -artikelen van 2019

Wereldwijde mode-zoekmachine Lyst heeft vandaag de nieuwe uitgave van de Lyst Index voor het eerste kwartaal van 2019 uitgebracht: een rapport met een ranglijst van de hotste modemerken en -artikelen die je absoluut niet mag missen. Keep updated!

Over Lyst

Met wereldwijde mode zoekmachine Lyst doorzoek je in één klap duizenden online modewinkels. Lyst brengt vijf miljoen artikelen van de 12.000 bekendste merken ter wereld samen op één plek. Vorig jaar kozen meer dan 80 miljoen klanten uit 120 landen ervoor om hun zoektocht op Lyst.com te starten. Hoe vet!?

1. Off-White

Off-White is nu het hotste merk ter wereld, terwijl Gucci en Balenciaga de strijd met elkaar aangingen voor de tweede en derde plaats.



2. Diet Prada

Vijf van de 20 hotste merken waren dit kwartaal het middelpunt van kritiek. Er wordt steeds vaker gereageerd op onrechtvaardigheid binnen thema’s zoals diversiteit, racisme en integratie. Geen wonder dat het Instagram-account Diet Prada, die de misstanden in de modewereld aankaart, 1,3 miljoen volgers aan zich wist te binden.

3. De sporthijab van Nike

De sporthijab van Nike is dit kwartaal het 7e hotste modeartikel ter wereld. De zoekopdrachten stijgen al gestaag sinds de release, maar nadat de Franse winkel Decathlon de plannen om de sporthijab te verkopen na een stroom van klachten liet varen, steeg de vraag op Lyst met 125%. Dit nieuws zorgde daarnaast voor een boost in het aantal social media mentions van Nike, van maar liefst 4.900%.

Afbeeldingsresultaat voor sport hijab nike

4. Schoenen domineren de lijst

De oversized sneakers van Alexander McQueen staan bovenaan de lijst van hotste damesartikelen met een zoekopdracht iedere twee minuten. De Lyst Index van de hotste heren artikelen bestaat dit keer zelfs alleen maar uit sneakers, waarvan 7 van de 10 van Nike. Dit merk werd maar liefst zeven miljoen keer vermeld op social media, de populaire Nike Air Force 1 werd iedere minuut bekeken en de Nike LDV Waffle x Sacai sneakers waren vrijwel direct uitverkocht nadat ze op de site van het Japanse merk werden uitgebracht.

Alexander McQueen oversized sneakers
De oversized sneakers van Alexander McQueen staan bovenaan de lijst van hotste damesartikelen met een zoekopdracht iedere twee minuten. 
image

5. Nog meer sneaker-nieuws

Een hype creëren en laten aanhouden door een krachtige marketingstrategie: Kanye West en Adidas deden het bij de lancering van de nieuwe ‘Geode’ colorway. Ze brachten een beperkt aantal van de sneakers uit die werden verkocht in pop-up Yeezy limonadekraampjes en vertrouwde wederom op Kim Kardashian om media aandacht te trekken.

image

6. Kleine accessoires

Instagram posts met kleine accessoires in de hoofdrol zorgden voor hoge verkoopcijfers. De met studs versierde haarband van Prada veroverde de tweede plaats van de hotste dames artikelen van het afgelopen kwartaal met een stijging in het aantal zoekopdrachten van 300% in slechts twee maanden tijd. De minuscule Chiquito tas van Jacquemus boostte het aantal social media mentions met 1.831% en zorgde voor duizenden zoekopdrachten op het Lyst platform.

image

7. Tie-Dye

Tie-dye’ is een van de snelst groeiende mode-zoektermen van het jaar tot nu toe. De Tie-dye coltrui van Proenza Schouler staat dan ook op de negende plaats van de hotste damesartikelen.

image