JO&JOE: De nieuwe vorm van hospitality

In de hotelbranche is een revolutie gaande – zo zagen wij met eigen ogen in Parijs. AccorHotels wil oude gewoontes vergeten en breken met tradities, om zo een nieuw concept te lanceren: JO&JOE. Daarmee staat de Franse multinational aan de vooravond van de nieuwe vorm van hospitality; gastvrij, spannend en buiten de verwachtingen van hun gasten. Alsof dat niet gamechanging is!

AccorHotels ken je van de luxe hotels als Sofitel, Pullman, MGallery en hun meer budgetvarianten als Mercure en Ibis. Allemaal succesverhalen door hun eigen karakter en omdat verandering van spijs nooit verkeerd is, heeft AccorHotels de stoute schoenen aangetrokken door een totaal nieuw hospitalityconcept te lanceren. Wij komen er voor het eerst mee in aanraking in hartje Parijs, wat ons betreft de perfecte stad voor JO&JOE. Want Parijs bruist en dat is precies wat JO&JOE moet gaan doen!

Hippe millennial minded trendsetters

Alles waar je aan denkt bij een hotel, is JO&JOE precies niet. Wat het wel is? Een bruisende woonruimte, een thuis dat zijn deuren openzet voor de buitenwereld en meer is dan alleen een plek om te overnachten. Het merk wil de beste elementen van huurwoningen, hostels en hotels combineren. Juist de spontaniteit van het onverwachte, het samenzijn met onbekenden en het beleven van gedeelde ervaringen zijn kernwaarden. Hippe millennial minded trendsetters ook wel genoemd en daar past een ongebruikelijk design, innoverend digitaal ecosysteem en uniek cateringconcept bij.

20161208_170110

Dat komt bij JO&JOE bijvoorbeeld concreet tot uiting in een huisrobot(!) die je overal mee kan helpen – denk aan het ontdekken van de leukste plekken in Parijs. Er zijn zowel privékamers als gedeelde kamers, beide voorzien van alle luxe en comfort. Dineren doe je niet in een restaurant aan tafel, maar in een lokale en betaalbare eigen keuken die kwaliteit zonder franjes biedt. Van grillen tot wokgerechten of pizza’s op een houtvuur; als je maar niet alleen eet. Centraal staat de woonruimte, met daarin een grote bar om het sociale karakter van JO&JOE te benadrukken. Hier drink je met je medereizigers een biertje of cocktail, afkomstig van lokale en ambachtelijke leveranciers. Ja, aan alles is gedacht om de interactie tussen de reizigers aan te moedigen. Bij JO&JOE vloeit alles in en door elkaar; niets wordt in hokjes geduwd!

Met dit ‘openhuisconcept’ maakt het merk de gastenervaring meer divers, door zowel reizigers te verwelkomen als de plaatselijke bevolking die JO&JOE-vestigingen kan gebruiken als een verlengde van hun woonkamer. De vestigingen schieten als paddenstoelen uit de grond, want het doel is om rond 2020 vijftig vestigingen te openen op locaties die populair zijn bij millennials zoals Parijs, Boedapest en Rio. Nabij bruisende stadscentra, op plaatsen waar het openbaar vervoer goed bereikbaar is en op minder dan vijftien minuten afstand van de belangrijkste bezienswaardigheden.

Nadat wij ons nog even hebben omgedraaid in het zachte bed, van de zelfgebakken appeltaart en de verse sapjes hebben geproefd en selfies hebben gemaakt met de robot, is het tijd om met een koffer vol nieuwe ervaringen én vrienden huiswaarts te keren. Op naar de volgende bestemming, want de enige grenzen waar JO&JOE zich aan houdt zijn die van de verbeelding.