Nu in de winkel - Editie #1

Nu in de winkel

Verrassende feiten, confronterende vragen én bijna Cruijffiaanse uitspraken gingen over tafel tijdens een get together bij haar thuis. We trappen dit nieuwe jaar keihard af met een aandoenlijk en eerlijk verhaal van Estelle Cruijff. De blonde schone beleefde in de afgelopen vijf jaar de meest turbulente periode uit haar leven tot nog toe. Weinig is haar bespaard gebleven en Cruijff geeft zich bloot en is opvallend oprecht in het interview.

Bij Talkies zijn we blij en opgelucht dat hardcore diëten ‘uit’ lijkt te zijn. Op deze vloer zijn we voorstander van gezonde, mooie vrouwen en schuwen we de ‘hongerlook’. Het schoonheidsideaal verandert met de jaren zoals je in een reportage van onze beauty editor Ginette Tellier leest vanaf pagina 70. En alles dat ’in’ was gaat een keer ‘uit’. Maar wat redelijk nieuw lijkt, is bewustwording en gezond gedrag, daarom heeft Talkies onlangs ook de Model’s Health Pledge – een initiatief van ex-model Marvy Rieder – ondertekend. Om dat wat we al sinds de oprichting van de titel 25 jaar geleden doen – namelijk de belofte om een gezonde en veilige omgeving te creëren voor modellen en vrouwen in het algemeen – op papier te ondertekenen. En het promoten van een positief zelfbeeld door het gebruik van diensten van gezonde modellen. Dat neemt níet weg dat we allemaal een mooi lijf willen en deze periode is cruciaal om te beginnen met, óf gezonde gewoonten weer op te pakken, zodat je er in de zomer weer comfortabel bij ligt. In een lijf waar jij blij van wordt. Ginette dook in de wereld van diëten en de beste verzie van jezelf worden.

Op deze veranderende markt van ‘body consciousness’ springt Terry Groenen graag in. Met haar modellenbureau Inbetween Models biedt zij media en meer de kans móóie vrouwen te boeken die (net) niet aan de gedicteerde maten voldoen. Verfrissend!

Power to women lijkt het devies voor 2020. Met haar eigen platform Grace&Us maakt presentatrice Anouk Smulders het zichzelf tot doel vrouwen te stimuleren de best versie van zichzelf te zijn en te inspireren op alle mogelijke manieren. In navolging van de launch van het initiatief (zie pagina 132), organiseerde ze samen met Friends of the Brands een reis naar Val Thorens met inspirerende vrouwen. En wij brengen je hiervan the full report op pagina 128 en een openhartig interview met Smulders over Grace&Us.

Deze eerste editie van het nieuwe jaar staat boordevol fantastische vrouwelijke go getters als de Belgische foodie Amélie Vincent die je wegwijs maakt in de wereld van de gastronomie met haar boek ‘150 restaurants you need to visit before you die’, Juliette de Vries die middels veel bluffen, lef en doorzettingsvermogen haar carrière maakte én een nieuw avontuur is begonnen met het schoenenmerk Feraggio en Olcay Gulsen die het maar weer flikt een eigen make-uplijn op de markt te brengen. We hopen je met deze editie te bezielen de beste versie van jezelf te zijn en er volledig voor te gaan dit jaar! Enjoy!