Talkies Fashion Issue
Na een lange lome zomer heb ik altijd weer zin in het nieuwe seizoen! Wat januari is voor anderen, is september voor mij. Ik zie het begin van dit nieuwe seizoen als een kans om dingen opnieuw in te delen, mezelf te verbeteren en deze laatste paar maanden van het jaar lekker te knallen! Jij ook?
Inspiratie hiervoor vind je zéker in het bijzondere coverinterview dat Valerie had met Roos-Anne van Dorsten. @moderosa was één van de early adaptors van sociale media. ‘In het begin hield ik het bloggen geheim; ik wilde dat niemand uit mijn omgeving dit van mij wist. Ik schaamde me er stiekem een beetje voor.’ Aldus de influencer die er inmiddels haar (fashion)business van heeft gemaakt door het perfecte plaatje (moeiteloos by the way) te schieten en te delen met haar following van ruim twee ton volgers. Ze deelt niet alleen de mooie plaatjes, maar ook de tegenslag die ze onlangs te verduren kreeg. In een openhartig en inspirerend gesprek leer je deze Zwolse influencer beter kennen.
In deze september issue zijn onze lifestyle reports natuurlijk doordrenkt van mode. Zo kijken we binnen bij de paradijselijke Villa Carlia aan het Comomeer. De bewoners zijn het Deense designerpaar Marianne Brandi, head of design DAY Birger et Mikkelsen home, en Keld Mikkelsen, founder en creative director van DAY Birger et Mikkelsen. Droom weg bij dit waanzinnige landgoed en geniet van het bijzondere verhaal van dit inspirerende modepaar. Wij worden vrolijk van de kleurrijke content creator en moeder van twee, Tessa van Montfoort! Zij is de Talkies Tastemaker van dit modenummer en neemt je mee in haar wereld en favourites. Minstens zo kleurrijk is het kledingmerk Essentiel Antwerp, een merk dat onder leiding van co-founder Inge Onsea menig modehart verovert. In Women on Top (vanaf pagina 51) doet zij een boekje open over de start, het bouwen van een merk en de up en downside van een razendsnelle groei: ‘In een korte tijd zijn we heel groot geworden. Maar dat is ook een valkuil geweest’, aldus de autodidacte modeondernemer. Een interview vol zakelijke lessen!
Modest fashion zegt je wellicht nog niet veel, maar onderschat deze fashion movement niet. Modest fashion komt voort uit religieuze en culturele redenen en is (bijna ongemerkt) huge. Dat blijkt wel uit cijfers die de wereldwijde modest fashionindustrie op bijna driehonderd miljard dollar schatten. Modest fashion draait om het bedekken van het lichaam, maar gaat volgens Leyla Mazouz en Esma Hmadouch, oprichters van LES the brand nog veel verder. Lees het verhaal van deze pioniers in mode vanaf pagina 135.
Veel mode, kunst (check De Kunstmeisjes op pagina 70!) lifestyle, beauty én reizen deze editie. Pak dat moment voor jezelf met het magazine en geniet van het begin van een nieuw seizoen!
Happy new season everyone!
Kristina Bozilovic

Kristina’s Pink favorites





Talkies Fashion Issue
#6 september 2023