Nu in de winkel

Dit lentenummer van Talkies Magazine komt net een week vóór de officiële lentedatum uit en wij kunnen niet wachten op het nieuwe seizoen! De lente doet ons altijd weer denken aan de veerkracht van de natuur. Wat het ene seizoen verwelkt en dor is, leeft en bloeit het andere seizoen weer. Het zelfvoorzienende en herstellende vermogen van de natuur verrast en inspireert enorm. Het geeft ook hoop. Hoop op het overleven van de natuur en onze planeet, ondanks onze aanwezigheid. Alleen al daarom was het een feestje om dit nieuwe nummer – met rode draad – duurzaamheid te maken.

BMW is al járen bezig met duurzaamheid en draagt de verantwoordelijkheid voor het behoud van onze planeet op hun manier. Inzicht in wat er komen gaat vanuit de automanufactuur vind je in een special in dit magazine.

Misschien een idee voor ons covermodel Nicolette Kluijver die ons toevertrouwt een klein autootje te rijden, graag duurzaam leeft en in dit kader al meters maakt voor het behoud van natuur en milieu door haar leven lang al geen vlees te eten bijvoorbeeld. Een van de dingen die zij bijdraagt aan een beter leven op aarde. Een leven dat – in haar geval – regelmatig onder een vergrootglas ligt, zeker de afgelopen tijd, toen bekend werd dat zij en haar man van elkaar scheiden. Hoe de presentatrice omgaat met verandering, wat haar passie is en wat ze de afgelopen jaren heeft geleerd nadat ze longkanker overwon lees je in het bijzondere interview.

Dat onvoorziene situaties kunnen leiden tot bijzondere veranderingen in je leven is duidelijk geworden in ons gesprek met Nicolette en lees je ook in het inspirerende businessinterview met de Servische Mariana Andric die met haar gezin de crisis in Griekenland ontvluchtte en een nieuw leven én nieuwe business begon in Servië. Met haar merk Maridruna blaast ze het oude ambacht breien nieuw leven in en reist ze het land door om haar vrouwelijke ambachtslieden te bezoeken. Hoe fijn; het idee alleen al dat iemands oma met zoveel liefde jouw trui gebreid heeft!

Meer duurzame mode vind je in onze modereportages en pages, en binnenkijken doen we deze editie in het bijzonder kleurrijke huis van Alice Etro, bekend van de gelijknamige Etro fashion family, in Milaan. ‘Afkomstig uit een modefamilie, waar mode wordt gezien als een uitdrukking van iemands individualiteit, kan ik echt zeggen dat ik meubels op dezelfde manier kies.’ Aldus Alice.

Roel Janssen sprak drie initiatiefnemers van duurzame projecten nadat boomer, klimaatdrammer en klimaatspijbelaar werden uitgeroepen tot woord(en) van het jaar. Aan het woord Virginia Yanquilevich – CEO van Dopper, Kees Diepeveen – wethouder in Utrecht, bedenker van de groene bushokjes. ‘De hokjes die er nu staan hebben groene daken die graag bezocht worden door bijen, hommels en vlinders.’ Aldus de wethouder. Maar ook Maria Westerbos – founder van de Plastic Soup Foundation, die zich al sinds 2011 inzet voor een wereld vrij van plastic. Stuk voor stuk inspirerende mensen, verhalen en initiatieven.

Enjoy!