Categorie Body, Mind & Soul

Body, Mind & Soul

News

inzichten van topsporters

Zes tips om een topprestatie te leveren

Nu de 43e Marathon Rotterdam (13 en 14 april)  weer voor de deur staat, heeft David Lloyd Clubs diverse topsporters gevraagd naar hoe zij zich voorbereiden om topprestatie te leveren en – niet geheel onbelangrijk – wat ze doen en laten om te herstellen. Van het opstellen van een gedegen trainingsprogramma tot het benadrukken van het belang van rust en herstel, David Lloyd staat klaar om ervoor te zorgen dat jij je optimaal kan voorbereiden voor welke sportuitdaging jij ook maar wilt aangaan. Met jarenlange ervaring en expertise op het gebied van training en herstel […]

Lees verder

5 vragen aan

Charlotte Labee

Als Brain Balance-expert, spreker, trainer en auteur helpt Charlotte mensen in balans te komen. Het is haar missie om bewustzijn te vergroten en jou te helpen de onvoorstelbare mogelijkheden van jouw brein te ontdekken, waardoor gezondheid, geluk en wendbaarheid in een snel veranderende wereld mogelijk is.

Lees verder

POLLENPARTY

7 tips om het pollenseizoen door te komen!

Het pollenseizoen is begonnen en daar staat lang niet iedereen om te springen. Want hoe lekker dat beginnende lentezonnetje ook is, het is wel zo prettig om nu een keer wél ongeschonden uit de strijd te komen. Daarom: zeven tips van Vitakruid om het pollenseizoen – zo ongeschonden als mogelijk – door te komen.

Lees verder

Hästens

Verbeter je slaaproutine met dr. Chad Eldridge, Hästens-slaapadviseur

De Zweedse beddenfabrikant Hästens werkt sinds begin dit jaar samen met slaap- en welzijnsadviseur dr. Chad Eldridge. Chad draagt bij aan Hästens’ missie om de wereld gelukkiger en liefdevoller te maken door het aanbieden van buitengewone slaapervaringen. Scroll snel door en lees dr. Chad Eldridge’s ultieme slaaptips in het kader van Wereldslaapdag.

Lees verder

SLAAPSCHULD

Waarom slaap cruciaal is voor je sportprestaties

Heb je weleens gehoord van “slaapschuld?” Het betekent een tekort aan diepe slaap. Die diepe slaap is van cruciaal belang om goed uitgerust wakker te worden en optimaal te functioneren gedurende de dag. Het is dus essentieel om voldoende slaap van goede kwaliteit te krijgen voor onze algehele gezondheid, welzijn én sportprestaties.

Lees verder

Brain Awareness Week

Verwen je brein met deze tips

Tijdens de International Brain Awareness Week (11 tot en met 17 maart) staat het belang van meer kennis over het brein centraal. Reden te meer om daar even extra bij stil te staan én altijd zuinig te zijn op je hersenen. Hoe je dat doet? Door je brein te verwennen met een gezond portie energie, vitaminen, mineralen en antioxidanten.

Lees verder

Hollywood-hit

Manifesteren kun je leren met Roxie Nafousi

Als er iemand iets weet over manifesteren – een werkwoord dat ons anno 2024 om de oren vliegt – is het Roxie Nafousi wel. De Britse is succesvol self-developmentcoach, motivational speaker én bestsellerauteur van onder andere het boek Manifest: 7 Steps to Living Your Best Life. Een aantal jaar geleden zag haar leven er compleet anders uit: Nafousi kampte met een drank- en drugsverslaving, depressie en had geen enkel doel voor ogen. Totdat een vriendin haar een podcast over manifestatie tipt en haar leven volledig verandert. ‘Vandaag de dag ben ik de beste versie van […]

Lees verder

WATER ALL DAY

Stay hydrated met deze handige waterflessen

Genoeg water drinken is belangrijk voor ons lichaam. Het helpt het lichaam de temperatuur te reguleren, voedingsstoffen te vervoeren en afvalstoffen te verwijderen. Soms schiet het drinken van een glas water er door drukte en hectiek bij in, maar wanneer je een handige waterfles bij je draagt, zit je nooit meer zonder en kun je de hele dag door water drinken. We tippen je vier handige waterflessen!

Lees verder

EXTRA DAG

Schrikkeldag: drie sporttips voor meer ontspanning

Eén keer in de vier jaar duurt het jaar een dagje langer. Dit jaar is het weer zover: op donderdag 29 februari 2024 is het een schrikkeldag. Het schrikkeljaar 2024 geeft ons een extra dag in onze kalender, en wat kun je beter doen met die extra tijd dan voor jezelf zorgen? David Lloyd Clubs deelt drie sporttips voor meer ontspanning.

Lees verder

HANDBOEK

Leestip: Het Vrouwenhart

Cardioloog dr. Janneke Wittekoek heeft inmiddels 10 jaar haar eigen cardiologiekliniek gespecialiseerd in het vrouwenhart. In haar boek Het Vrouwenhart: Het handboek over jouw hartgezondheid beschrijft ze onder andere wat er de afgelopen tien jaar is gebeurd op het gebied van het vrouwenhart. Ze deelt haar inzichten over het vrouwenhart gebaseerd op persoonlijke ervaringen en gesprekken met meer dan duizend patiënten.

Lees verder