De perfecte werkplek

Hoe ziet het ‘nieuwe werken’ eruit na het Coronatijdperk?

Co-working-concept Fosbury & Sons lanceert een nieuwe campagne: RELAY by Fosbury & Sons. Hiermee wil het bedrijf een oproep doen aan alle bedrijven om na te denken over een duurzaam toekomstperspectief. Door de nieuwe maatregelen verandert er veel. Hoe ziet het ‘nieuwe werken’ eruit in het post-Coronatijdperk?

Met de nieuwe campagne neemt Fosbury & Sons een adviserende rol op zich. RELAY by Fosbury & Sons staat voor de werkplek in de tijd voor, tijdens en na het coronatijdperk. De campagne geeft antwoord op de zoektocht naar een nieuw evenwicht tussen sociaal contact, veiligheid, flexibiliteit, telewerken en kantoorwerken. RELAY roept alle bedrijven op om zichzelf en zijn medewerkers toekomstperspectief te bieden, door het uittekenen van een cultuur en beleid om op een duurzame manier met het ‘nieuwe werken’ om te gaan. Om een goede werkplek te creëren, komt Fosbury & Sons alvast met een paar nieuwe trends:

Flexibiliteit

Langetermijnovereenkomsten zijn nu even lastig, omdat alles er binnen een maand volledig anders uit kan zien. Bedrijven worden gedwongen om flexibel, snel en weerbaar te zijn. Daarom biedt Fosbury & Sons flexibele huurcontracten aan vanaf 6 maanden voor suites. Voor individuen bieden ze suites aan per dag of per week.

Ruimere werkplekken

De meeste bedrijven hebben de afgelopen jaren consistent geschrapt in het aantal m² dat ze ter beschikking stellen per werknemer. Hiervoor hebben ze gebruik gemaakt van de landschaps- of openplankantoorinrichting. In post-coronadagen zullen deze bedrijven moeilijkheden ondervinden om de fysieke afstand van 1,5 meter te garanderen en vooral om te voorkomen dat mensen de hele dag samen doorbrengen in één open ruimte. Bedrijven zullen moeten evolueren naar het terugplaatsen van teams in afgesloten privékantoren. De trend om met je team in afgesloten ruimtes te gaan zitten is een trend die we nu weer veel gaan terugzien in co-working-ruimtes. Fosbury & Sons heeft altijd het accent gelegd op een beter evenwicht tussen gesloten ruimtes, gezamenlijke ruimtes en concentratieruimtes – wat zorgt voor een gemiddelde van 12m² per persoon. In de toekomst ziet Fosbury & Sons dit als de nieuwe standaard.

Thuiswerken blijft

Na maanden van quarantaine zijn mensen gewend om via video calls te vergaderen en thuis te werken, maar ze missen ook het sociale contact met collega’s. Ook hier draait het om een nieuw evenwicht: the best of both works. Als bedrijven zich realiseren dat werken op afstand deel kan uitmaken van een wekelijkse werkroutine, heeft dit ook invloed op de werkplek die ze nodig hebben. Als een bedrijf besluit om werknemers 1 of 2 dagen per week de vrijheid te geven om thuis te werken, resulteert dit in 20% of zelfs 40% minder werkplekken. Bij Fosbury & Sons kunnen vaste werkplekken in private kantoren worden gecombineerd met flexibele lidmaatschappen, wat resulteert in een substantieel financieel voordeel.

Decentraliseren

Mensen willen weer naar buiten en genieten van hun ‘oude’ leventje, maar alleen als het veilig en comfortabel is. Reizen met het ov zal niet direct als zodanig worden gezien en allemaal met de auto is ook niet haalbaar. Fosbury & Sons introduceert de mogelijkheid om teams vanuit het hoofdkantoor te decentraliseren en per stad te centraliseren, door ze de mogelijkheid te bieden om bij Fosbury & Sons samen te werken in privékantoren of meeting rooms. In België biedt Fosbury & Sons ruimtes aan op één locatie in Antwerpen en drie locaties in Brussel. In Nederland is de eerste locatie geopend in het voormalig Prinsengrachtziekenhuis in Amsterdam én er zijn plannen voor uitbreiding in Amsterdam en Den Haag.

De nieuwe campagne ontzorgt bedrijven, zodat zij zich kunnen focussen op hun core-activiteit. Ook neemt Fosbury & Sons verschillende andere maatregelen, zodat iedereen veilig terug aan de slag kan. Met de app Fons Jr. zal het mogelijk zijn om je lunch te bestellen vanaf je werkplaats, een meeting room te boeken, een desk te reserveren in je privékantoor om zo te drukke kantoren te vermijden. Nieuw is de live streaming-service: Fosbury & Sons zorgt ervoor dat workshops en andere events tóch kunnen doorgaan en zorgt voor een professionele cameraman voor livestreaming.