Ondernemen tijdens de coronacrisis

Designer edition

In uitdagende tijden viert creativiteit hoogtij. Dit is de afgelopen weken meer dan ooit naar voren gekomen in de talloze manieren waarop bedrijven zich aanpassen en vernieuwen. Deze weken vraagt Spice PR zich af hoe designers omgaan met de huidige situatie en wat dit betekent voor hun creatieve proces. Deze editie Jan Taminiau.

Wat lees je en kijk je?

‘Ik kijk het liefst naar de natuur. Ik ben heel blij dat ik nu in Baambrugge verblijf waar ik de hele dag omgeven ben door natuur.’

Hoe zorg je dat je mentaal en fysiek fit blijft?

‘Ik heb net een puppy gekregen, dus dat houdt me fit!’ 

Heb je nieuwe hobby’s ontwikkeld? 

‘We zijn onze boutique aan het verbouwen. Hierin ben ik nieuwe ruimtes aan het creëeren die ons verhaal vertellen, zo is er een groene wereld in onze boutique gemaakt en hangen de muren vol met spiegels. Reflectie is altijd een inspiratie voor mij.’

Beïnvloedt deze crisis jouw creatieve proces? 

‘Ja, ons atelier in Madrid is gesloten en iedereen werkt vanuit huis. Creatief communiceren is nu het allerbelangrijkste, het draait echt om creatief zijn en overleven. Koester alles wat je liefhebt, koester je gezondheid en je geliefden. Ik waardeer nu steeds meer, ook toepassingen als FaceTime en Skype!’

Hoe zie je de toekomst van mode? 

‘Voor mij is er niks veranderd. Het mooie is dat onze klanten hun eigen collectie samenstellen en dat ze de tijdloze looks in hun eigen garderobe koesteren. Het gaat om de schoonheid van het proces en de toewijding aan schoonheid en liefde in elke soort.’