ANIMØ

Nieuw skibrillenmerk uit Amsterdam

Het Amsterdamse skibrillenmerk ANIMØ lanceert een stijlvolle en elegante skibril die perfect past bij iedere ski-outfit. Er is veel aandacht besteed aan de pasvorm, een ‘goggle gap’ is met deze bril voorgoed verleden tijd. De bril wordt standaard geleverd met twee lenzen, twee beschermhoezen en een hardcase om de bril ook buiten de piste en tijdens de après-ski mooi te houden.

Het idee voor het nieuwe skibrillenmerk komt van de ondernemers achter reisbureau Frühstuk en de Intercompany Wintersport. Thomas Stuiver begon zijn carrière bij Frühstuk en is nu algemeen manager bij ANIMØ: ‘Met de ANIMØ-skibrillen komen we met iets wat er nog niet was, een skibril voor elke skiër die stijlvol de piste af wil en ook een bril van kwaliteit wil. En met negentien unieke lens- en strapdesigns maken wij elke piste een stuk kleurrijker. Want de skibril is vaak de accessoire waar het minste aandacht en geld aan wordt besteed. Maar de hoogste uv-bescherming én goed zicht hebben tijdens het skiën is net zo belangrijk voor gevorderden als voor beginners. Elke ANIMØ-skibril komt daarom met twee lenzen zodat je altijd het beste zicht hebt, of er nu een strakblauwe lucht is of als er veel sneeuw valt. Bij andere merken betaal je extra voor een slechtweerlens of een hardcase. Maar wij vinden dit juist essentials en die horen gewoon bij elke bril. Daarom komen we met een betaalbaar pakket waar alles in zit.’ 

Van classic tot uitdagend

ANIMØ biedt in de eerste collectie zowel classic zwarte (The Black Mamba) en witte brillen (The Icebear) met een strakke uitstraling als meer uitdagende goggles met namen als The Bluebird, The Flamingo of The Peacock. Prijzen variëren van 125 tot 150 euro voor de verschillende modellen inclusief bijbehorende accessoires.