Ondernemen tijdens de coronacrisis

Lieselot Elzinga

In uitdagende tijden viert creativiteit hoogtij. Dit is de afgelopen weken meer dan ooit naar voren gekomen in de talloze manieren waarop bedrijven zich aanpassen en vernieuwen. Deze weken vraagt Spice PR zich af hoe designers omgaan met de huidige situatie en wat dit betekent voor hun creatieve proces. We vragen het aan modeontwerper Lieselot Elzinga.

Wat lees je en kijk je?

‘Ik ben nu bezig met een podcast over het ontstaan van ‘The Clash’ verteld door Chuck D. van ‘Public Enemy’.’

Hoe zorg je dat je mentaal en fysiek fit blijft? 

‘Ik ben veel bezig met muziek maken en heb hiervoor een kleine studio in mijn huis gebouwd waar ook opgenomen kan worden.’

Heb je nieuwe hobby’s ontwikkeld? 

‘Ik wilde al heel lang leren drummen en heb vlak voor de isolatie een drumstel gekregen! Dat komt dus supergoed uit. Ik ben elke dag aan het oefenen.’

Beïnvloedt deze crisis jouw creatieve proces? 

‘Ik vind het moeilijk om nieuwe inspiratie te vinden als de wereld zo stil ligt. Ook werk ik altijd beter als ik samenwerk en dat mis ik nu heel erg. Aan de andere kant kunnen beperkingen creatief gezien natuurlijk heel goed werken. En ik vind het altijd heel leuk om oplossingen te bedenken voor onmogelijke situaties. Dus alles heeft zo zijn voor- en nadelen!’

Hoe zie je de toekomst van mode? 

‘Wow, moeilijke vraag! Ik denk dat iedereen op zijn manier creatief moet omgaan met deze situatie, maar natuurlijk heb ik zelf ook geen idee waar dit heen gaat. Zo’n unieke situatie is heel moeilijk om op voor te bereiden.’