met Lena Cobelens, founder van Le Olive

Let’s talk business & motherhood

Gepersonaliseerde kimono’s, zijdezachte pyjama’s en sinds kort ook items voor de kleinsten van het gezin: Lena Cobelens, founder van sleep- en loungewear brand Le Olive, werkt al jaren met veel passie en plezier aan het bouwen van haar merk. Tijdens haar zwangerschap wilde zij graag een gepersonaliseerde kimono dragen, maar deze was nergens te vinden. Zodoende is Le Olive ontstaan en inmiddels uitgegroeid tot uiterst succesvol merk. ‘Het gaat soms allemaal zo snel en chaotisch met ook nog een gezinsleven, dat je soms vergeet om te waarderen hoe ver je bent gekomen en ervan te genieten,’ aldus de onderneemster. Hoe haar dag eruitziet, wie haar inspireert en wat zij aan andere ondernemende moeders wilt meegeven, lees je hier.

Wie is Lena in drie woorden?

‘Gedreven, innovatief en creatief. Ik ben ontzettend gepassioneerd als het gaat om Le Olive,

ik ben altijd vastbesloten geweest om er een groot succes van te maken. Daarnaast ben ik constant op zoek naar nieuwe ideeën, inspiratie, inzichten en uitdagingen. Ik wil altijd blijven bijdragen aan de unieke uitstraling van Le Olive en verfrissend zijn. Dit betekent dat we in ons atelier voortdurend experimenteren met materialen, technieken en nieuwe designs.’

Waar krijg je energie van?

‘Wanneer ik door ons atelier loop en ons team van meiden daar met liefde en aandacht alle items zie personaliseren. We werken met zo’n ontzettend leuk team. Het is bijzonder om te zien dat zij ook zo gepassioneerd zijn over Le Olive.’

Hoe ziet een dag in jouw leven eruit?

‘Om zes uur gaat de wekker en begin ik met koffie en maak ik mijzelf klaar om mijn twee dochters te helpen en naar school en opvang te brengen. Wij ontbijten samen en ik ga naar kantoor. Mijn dagen zijn verschillend: van fotoshoots tot meetings over productontwikkeling en marketingstrategieën. Ik probeer altijd een balans te vinden in het moederschap en het bedrijf, wat een uitdaging blijft. Doordeweeks kook ik meestal en proberen we samen te eten. Wanneer iedereen in bed ligt, trek ik, hoe kan het ook anders, mijn badjas aan en klap ik nog even de laptop open.’

Je bent een tijdje geleden begonnen met Le Olive Baby. Vanwaar deze stap?

‘Ik vond een babylijn een hele mooie categorie om toe te voegen. Baby’s worden iedere dag geboren en hoe speciaal is het dan om mooie items gepersonaliseerd te kopen of te ontvangen. Het is een langdurige herinnering.’

 Met wie zou je ooit nog een samenwerking willen aangaan?

‘Dua Lipa. Zij is net als ik in de jaren negentig gevlucht voor de oorlog in Kosovo. Ik vind het zo knap wat ze allemaal al heeft bereikt, dat kan ook niet anders met dat talent!’

Wat wil je aan andere ondernemende moeders meegeven?

‘Houd je visie en doelen voor ogen. Onthoud waarom je dit bent begonnen als ondernemer, ondanks dat het niet altijd makkelijk is met het gezinsleven. Je bent gestart met een reden. Geniet van de reis. Dit is iets waar ik mezelf ook vaak aan moet helpen herinneren. Het gaat soms allemaal zo snel en chaotisch met ook nog een gezinsleven dat je soms vergeet om te waarderen hoe ver je bent gekomen en ervan te genieten.’

‘Onthoud waarom je dit bent begonnen als ondernemer, ondanks dat het niet altijd makkelijk is met het gezinsleven’

Lena Cobelens, founder van Le Olive

Wat is jouw absolute Le Olive musthave?

‘De poederroze badjas is een must. Ik leef erin sinds ik Le Olive gestart ben. Er zijn tientallen kleuren roze voorbijgekomen voordat ze de stof hadden geverfd in de kleur roze die ik graag wilde. Dus toen die eindelijk perfect was qua kleur werd het mijn favoriet en gelukkig ook van vele anderen, want het blijft onze bestseller!’