Het gaat goed met het Italiaanse label Elisabetta Franchi. Pas geleden kwam er nog een documentaire (“Essere Elisabetta”) over de oprichtster uit en nu is er het nieuws dat Elisabetta Franchi, begin 2020, nog de Milaanse beurs op gaat.
Elisabetta Franchi oprichter van het gelijknamige prêt-à-porter en Made in Italy label, is klaar om richting de Piazza Affari te gaan na een zakelijke samenwerking aan gegaan te zijn met Spactiv. De beursnotering wordt in het eerste kwartaal van 2020 verwacht op het Aim-segment van de Italiaanse effectenbeurs.
De fusie zal het groeiproces van het Elisabetta Franchi als merk ondersteunen, waarvan de wereldwijde distributie vandaag de dag bestaat uit 84 mono-brand winkels, waarvan 8 outlets en ongeveer 1.100 multi-brand winkels in de belangrijkste steden van de wereld. Het label heeft een geschatte omzet van ongeveer 123 miljoen in 2019 met een stijging van 6,4% in vergelijking met 2018.
Over de recente ontwikkelingen zegt oprichtster Elisabetta Franchi: “Ik heb altijd geprobeerd om de waarden te bereiken die onderdeel van mijn DNA uitmaken; de Italiaanse creativiteit, mijn visie op vrouwelijkheid, het erfgoed van vakmanschap, milieuvriendelijke mode; dat zijn de belangrijkste ingrediënten waarmee Elisabetta Franchi een sterke identiteit kon opbouwen en een unieke positionering kon vinden. Ik heb altijd geloofd in innovatieve instrumenten voor directe communicatie die me de mogelijkheid gaven om dicht bij de mensen te komen. Vandaag verdient het merk van Elisabetta Franchi het om verder te gaan en naar de toekomst te kijken met het oog op een internationale expansie. Onze bedrijfscombinatie is als een perfecte jurk op maat”.