LaDress - Let's unite in imperfection

LaDress verdiept en verbindt

Let’s unite in imperfection

‘Let’s unite in imperfection’ luidt de nieuwe campagne van LaDress – het merk dat ‘dé perfecte jurk’ bracht. Uit een persoonlijke behoefte begon Simone van Trojen ruim tien jaar geleden het modemerk LaDress. Leuk detail: Talkies was toen (zoals wel vaker het geval bij ons) het eerste magazine dat Simone interviewde en meerdere pagina’s besteedde aan haar zakelijke avontuur. Nu zoveel jaren later ‘perfectie’ een totaal andere waarde heeft gekregen door – onder andere – sociale media, besluit Van Trojen haar definitie van perfectie te vieren; ‘Ware schoonheid vind je in identiteit, in wat iemand ánders maakt, in waar iemand voor staat, in deugden en littekens, in onze kracht, maar zeker ook in onze kwetsbaarheid.’ Tien jaar, en vele interviews in Talkies later, spreken we de bezielende entrepreneur in het torentje van het authentieke pand aan de rand van het Vondelpark waar LaDress kantoor houdt.

‘Ik wilde met LaDress een stukje licht en magie brengen aan vrouwen en zorgen dat ze zich bijzonder en mooi voelen. Ik deed bijna alles op intuïtie en het merk heeft zich door de jaren heen ontwikkeld in wereldwijde verkoop, eigen winkels en meer. De groei ging té snel en het was téveel. We besloten anderhalf jaar geleden de focus weer te herpakken en het bedrijf iets kleiner te maken om klaar te stomen voor de toekomst. Dat betekende ook dat ik een zakelijke beslissing moest nemen en ook afscheid moest nemen van mensen. Dat blijf ik moeilijk vinden want het liefst houd ik iedereen heel lang heel dicht bij me. Maar het kón niet anders. Het product moet top notch zijn, de service moet beyond zijn en wij vertellen het verhaal van LaDress. Alles wat daar niet binnen valt dat hebben we uitbesteed. We hebben alles compacter gemaakt en zijn van zeshonderd items in de collectie naar tweehonderd gegaan, werken zo duurzaam mogelijk en hebben wholesale toegevoegd, wat betekent dat LaDress ook in multibrand stores te koop is. Ook werken we samen met het goede doel Dress for Succes, en leveren we hen belangeloos items voor vrouwen die weer willen toetreden tot de arbeidsmarkt. We gaan straks ook andere merken verkopen dus we gaan langzaamaan naar een platform. De perfect dress kun je wel hebben, de perfect outfit kun je wel vinden maar wij als mens zijn niet perfect en het leven is ook niet perfect. Dus dat wil ik ook niet uitstralen. The perfect outfit for our not always perfect life. Dat verhaal gaan we met LaDress vertellen en let’s unite in imperfection.’

‘Wat mij triggerde om deze campagne op te zetten was een opmerking van iemand die suggereerde dat het bij mij allemaal perfect gaat’

Perfectie creëren we tegenwoordig allemaal met magische apps die ervoor zorgen dat iedereen er op sociale media gladgestreken, slank, fris en fruitig uitziet. De bladen doen het al jaren met photoshop maar sinds ook de consument het bewerken onder knie gekregen heeft is het hek van de dam. Perfectie heeft een heel andere betekenis en invulling gekregen. Waar het voorheen iets was waar je tegenop keek en van een afstand van kon genieten komt nu zó dichtbij dat het bijna een eis van de maatschappij wordt om de perfecte moeder te zijn, de perfecte huisvrouw, echtgenoot, vriendin en zo door! De hang naar verdieping, verbinding en echtheid is daarentegen ook nooit zo groot geweest als nu. Nu de buitenkant bijna een obsessie is geworden is dit hét pérfecte moment voor LaDress om de binnenkant te benadrukken. Want íedereen heeft een verhaal. Simone nodigde voor deze campagne 20 vrouwen uit die iets bereikt hebben, die inspireren én bereid zijn te praten over imperfectie. Niet alleen via deze campagne maar ook in de aankomende podcastafleveringen. Hun verhaal vind je op ladress.nl.

Simone: ‘Ik heb geleerd van de afgelopen jaren dat timing ontzettend belangrijk is, en dat er dingen goed gaan maar ook weleens fout gaan. En dat je dat moet accepteren. Ik heb ook geleerd om het bedrijf met een team te leiden. Het is véél leuker om dingen te delen dan er altijd alleen voor te staan. Als het goed gaat maar ook als het níet goed gaat. Als ik dat eerder had geweten dan had ik dat eerder gedaan. Absoluut. Ik geloof erg in verbinding en samenwerkingen. Een community, met elkaar het gevoel delen van waar we voor staan. Maar het begint met een topproduct. Het is kei- en keihard werken. Wat mij triggerde om deze campagne op te zetten was een opmerking van iemand die suggereerde dat het bij mij allemaal perfect gaat. En toen dacht ik: zal ik jou mijn verhaal vertellen? Dus soms zie je iemand waarvan je denkt; she has it all maar ook daar schuilt een heel verhaal achter. Dus laten we elkaar een hand geven en trots zijn op elkaar omdat we het imperfecte leven zo goed mogelijk proberen te leven. Al deze aspecten maakt de mens juist interessant.’

Hoe perfect het er van buiten ook uitziet, het leven is imperfect. So. Let’s unite in imperfection…

‘The perfect outfit for our not always perfect life. Dat verhaal gaan we met LaDress vertellen en let’s unite in imperfection’

SIMONE’S FAVORIETEN

Beauty
Abloom treatment oil
Eye pads van ANG cosmetics
Pixi tonic
Natura Bissé
Dr. Perricone
Agadir argan oil shampoo

Boek
Captain Corelli’s Mandolin
Alice in Wonderland

Celebrity
Daisy Ridley die het personage Rey speelt in Star Wars, ik ben een enorme Star Wars-fan!

Motto
Omarm het leven