MAISIE WILLIAMS
als gezicht van nieuwe Pasha de Cartier
Het Pasha-horloge – dat oorspronkelijk in 1985 werd ontworpen voor drukbezette mensen – heeft een nieuw jasje! Het resultaat is een wat groter, sportiever en opvallender model dan de fijne uurwerken waar het Franse juwelenhuis destijds bekend voor stond. Om de authenticiteit van het bijzondere model te benadrukken heeft Cartier een groep unieke persoonlijkheden geselecteerd die wordt geleid door vijf buitengewone talenten: Rami Malek, Troye Sivan, Willow Smith, Maisie Williams en Jackson Wang.
De campagne, die over de hele wereld zal worden verspreid, markeert de viering van de lancering van het nieuwe Pasha-horloge, een culthorloge dat wordt gekenmerkt door zijn onderscheidende codes en buitengewoon design.
Sinds de oprichting in de jaren 80 belichaamt het Pasha-horloge een bepaald idee van succes. Dat blijkt duidelijk uit het extraverte ontwerp en de grafische eigenheid. De nieuwe Pasha is net zo edgy als altijd en blijft uniek, maar toch afgestemd op nieuwe generaties makers, die hun succes te danken hebben aan hun verschillen, creativiteit en multidisciplinaire talenten.
De nieuwe campagne van Cartier herinnert aan het unieke vermogen van deze makers om vooropgezette ideeën te overstijgen en nieuwe, uitzonderlijke wegen naar succes te smeden. The Maison vertrouwde de articulatie van deze visie toe aan de New Yorkse modefotograaf Craig Mc Dean, met afbeeldingen gecentreerd rond de nieuwe Pasha-ambassadeurs Rami Malek, Troye Sivan, Willow Smith, Maisie Williams en Jackson Wang.
We zijn verheugd deze campagne te onthullen en deze buitengewone talenten aan ons diverse publiek over de hele wereld te introduceren. Cartier is een baanbrekend huis, voortdurend creatief op zoek en sterk toegewijd om met innovatieve campagnes en collecties te komen die ons diverse publiek aanspreken. De verspreiding van deze campagne stelt ons in staat om onze waarden van universaliteit en openheid te delen. De bijdrage van onze nieuwe Pasha-ambassadeurs is een manier voor ons Maison om deze creatieve dialoog die meer dan 170 jaar geleden is ontstaan, te vieren.’
Arnaud Carrez, directeur marketing en communicatie bij Cartier International.
Q&A MAISIE WILLIAMS
De 23-jarige Williams kennen we allemaal van haar ijzersterke rol in Game of Thrones. Als een van de gezichten van de nieuwe campagne van Cartier lees je hier meer over deze bijzondere actrice!
Wat betekent het om vandaag de dag succesvol te zijn?
‘Succes is een positieve mentale houding. Succes is volledig persoonlijk, het gaat nooit om de status die hoort bij het werk dat je hebt bereikt. Het gaat altijd om de manier waarop je denkt over het werk dat je hebt bereikt en als je iets doet dat je niet bevredigt, zul je het nooit als succesvol beschouwen.
Wanneer realiseerde je je dat je je celebrity-status wilde gebruiken voor iets groters, grootser en persoonlijkers?
‘Iedereen heeft de macht om de wereld te veranderen, vooral degenen met invloed. Ik geloof dat we op deze aarde zijn gezet om meer te doen dan alleen te bestaan, ik wil de planeet in een betere staat achterlaten dan zoals ik hem aantrof, omdat ik denk dat dat mijn doel is. Ik wil niet alleen moeder zijn voor mijn kinderen, maar ik zal ook moeder zijn voor de wereld.’
Hoe belangrijk is samenwerking voor jou?
‘Ik vertrouw op de energie van mensen. Ik vind een gesprek een uitstekende manier om de gedachten in je brein te begrijpen. Ik denk dat we andere mensen nodig hebben om een betere versie van onszelf te zijn, daarom is samenwerking het belangrijkste bij creativiteit.’
Je was een van de jongste acteurs van je generatie. Hoe is het om op te groeien in jouw branche?
‘Opgroeien in de branche is als het jongste kind in het gezin zijn. Je kijkt naar de mensen voor je, je ziet hun beslissingen en acties. Je leert van hun fouten en je kiest de manier waarop je op elkaar wilt lijken en ook anders wilt zijn.’
Wat onderscheidt jouw generatie van die uit het verleden?
‘Generatie Z staat aan de vooravond van iets monumentaals dat we het nog niet eens kunnen zien of begrijpen. Opgroeien in dit tijdperk en kunst maken voelt buitenaards aan. Ik weet dat de emoties die vandaag worden vastgelegd, honderden jaren zullen blijven bestaan, omdat dit nieuwe tijdperk van technologie voor de rest van de eeuwigheid in de aderen van onze samenleving zal leven.’
Hoe ben je je carrière begonnen?
‘Mijn carrière kwam tot bloei door volharding. Ik hield van optreden, meer dan wat dan ook. Bij elke gelegenheid om gezien te worden door een nieuw publiek of om nieuwe mensen te ontmoeten die met de industrie te maken hadden, zorgde ik ervoor dat ik er was.’
Met welke uitdagingen heb je als jong meisje in de filmindustrie te maken gehad en hoe heb je ze overwonnen?
‘De grootste uitdaging waarmee ik als jonge vrouw in de filmindustrie te maken kreeg, zou mijn lichaamsbeeld zijn. Er staat een enorme druk op jonge vrouwen om er op een bepaalde manier uit te zien. We moeten opvallend zijn, maar op een zachte, aantrekkelijke manier. Om curvy te zijn, maar met een slanke taille en magere armen. Op een bepaald niveau draaien de beslissingen niet meer om talent en komen ze puur neer op esthetiek.’
Wat was jouw reactie toen Cartier je benaderde?
‘Ik was buitengewoon gevleid, het is zo’n eer om benaderd te worden door een merk zo iconisch als Cartier.’
Wat betekent tijd voor jou?
‘Ik had altijd het gevoel dat ik bijna geen tijd meer had, maar dat kwam omdat ik mijn tijd vulde met zinloze dingen. Nu zie ik dat tijd kostbaar is en ik wil het niet verspillen.’
Wat zijn je boodschappen aan jonge vrouwen?
‘Laat de mensen die niet om de echte jou geven, je nooit afleiden van het liefhebben van wie je bent. Verspil geen tijd door iemand anders te zijn dan jezelf.’