David Laport
Ondernemen tijdens de coronacrisis
In uitdagende tijden viert creativiteit hoogtij. Dit is de afgelopen weken meer dan ooit naar voren gekomen in de talloze manieren waarop bedrijven zich aanpassen en vernieuwen. Deze weken vraagt Spice PR zich af hoe designers omgaan met de huidige situatie en wat dit betekent voor hun creatieve proces. Dit keer is David Laport aan het woord.
Wat lees je en kijk je?
David: ‘Er worden heel wat laptopuren gedraaid in de avond: ‘Parasite’ en ‘Dolor y Gloria’. Verder ben ik ‘Madmen’ & ‘Game of Thrones’ aan het terugkijken en ik volg een paar masterclasses. De leestip: ‘Murakami’ en ‘Mannen Zonder Vrouwen’.’
Hoe zorg je dat je mentaal en fysiek fit blijft?
‘Afgelopen week ben ik weer met hardlopen begonnen. Het is er perfect weer voor en het houdt je hoofd scherp. Ik ren vier keer per week en ik heb alweer de heftige ambitie opgedaan voor een Dam-tot-Dam of halve marathon, haha.’
Heb je nieuwe hobby’s ontwikkeld?
‘Een nieuwe hobby zou leuk zijn, maar ik heb het normaal zo absurd druk, dat ik voor nu alles op sporten heb gezet en de organisatie van mijn huis. Eindelijk eens meer tijd voor.’
Beïnvloedt deze crisis jouw creatieve proces?
‘Enorm bevorderlijk! Ik heb opeens zeeën van tijd om aan nieuwe designs te werken. Normaal gesproken is de verhouding toch wel heel anders: 80 procent meetings en organisatie, 20 procent design. Ook ben ik genoodzaakt om zelf dingen te maken.’
Hoe zie je de toekomst van mode?
‘De toekomst van mode moet nog veel groener en duurzamer worden. Als ontwerper ben ik hier al geruime tijd mee bezig, maar ik ben een kleine schakel. Ik hoop vooral dat consumenten echt bewuster gaan kopen. Minder en van betere kwaliteit.’