the-norm

Luxury Fashion Collective

THE NORM

Amsterdamse designers Marcha Hüskes, Iris Maree en Mélanie Pigeaud slaan hun handen ineen en lanceren THE NORM. Een collectief van onafhankelijke merken die high-end fashion op een zo verantwoord mogelijke manier ontwerpen en produceren. Naast de gevestigde online designershops is THE NORM een alternatief dat enkel verantwoorde merken in hoog segment aanbiedt. THE NORM is het antwoord op de groeiende vraag van consumenten naar merken die werken volgens “het nieuwe normaal” in het hogere segment.

‘Slow fashion’-designer Marcha Hüskes organiseerde een Sustainable Talk in haar studio, gehost door Selina Martin, founder/owner van ALTER. Selina is een Style Consultant & Growth facilitator voor New Age Leaders die weten dat de binnenkant het beginpunt is voor een succesvolle buitenkant. Positieve changemakers die op een holistische en authentieke manier zichtbare stappen willen zetten in hun personal branding. Selina nam tijdens de Sustainable Talk de gasten mee in de wereld van high-end merken met een eerlijk verhaal. Deelnemende merken waren MARCHA, Mélanie Pigeaud, studio IRIS MAREE en AVEDA.

De Sustainable Talk werd afgesloten met een primeur, namelijk het nieuwe platform van Marcha Hüskes, Mélanie Pigeaud en Iris Maree: THE NORM. Een platform die een oplossing biedt voor de klant die steeds meer en vaker op zoek is naar verantwoorde mooie producten maar nu nog niet weet waar ze dit kan vinden. De missie van de designers is om de klant die gewend is high-end fashion, beauty en lifestyle producten te kopen een verantwoord alternatief aan te bieden. Geen green washing of andere marketingpoespas, maar een kwalitatieve oplossing. Hun missie hierbij is om via THE NORM de awareness te verhogen in het high-end segment met als doel, het samenbrengen van verantwoorde merken die echt vanuit hun passie en expertise kwaliteit nastreven met respect voor mens, dier en natuur.