De Winkel Op Wielen

Een unieke shopping experience die naar jou komt

De Winkel Op Wielen (WOW-bus) staat voor een inspirerende shopping experience waarbij de winkel naar je toekomt, à la de nostalgische SRV-wagen van vroeger. In de schappen en koeling vind je een zorgvuldig samengesteld aanbod van food- en lifestyleproducten waarbij herkomst, karakter en beleving centraal staan. Van ambachtelijke broodjes, zoetigheden en healthy treats tot de nieuwste (kook)boeken, beautyproducten en handgemaakte sieraden.

De producten in de WOW-bus hebben een bijzonder verhaal, een mooie verpakking, zijn veelal nieuw of komen uit de regio. Hierdoor is de bus dé plek om op een unieke en persoonlijke manier kennis te maken met de leukste, nieuwste en spannendste producten. Denk hierbij aan innovatieve beautyproducten van Paula’s Choice, een speciale selectie boeken van VBK Uitgevers, verschillende koffiesmaken van Vascobelo en de beste voeding voor je huisdier van Edgard Cooper. Het WOW-assortiment wisselt regelmatig om zo haar bezoekers te kunnen blijven inspireren. Ook op sociaal vlak is het de bedoeling om een steentje bij te dragen. Daarom is de WOW-bus voorzien van een espressoapparaat om koffie te kunnen zetten. Een gezellig buurtpraatje is natuurlijk pas echt compleet met een lekkere kop koffie. En er is een speciale inpakservice, want hoe leuk is het om iemand (of jezelf) te verwennen met een mooi cadeau!

De WOW-bus begint met tien verschillende routes in Amsterdam, waarbij op de wijze van de klassieke SRV-wagen wordt gereden. Met andere woorden: er wordt alleen gestopt in woonwijken en de bus zal iedere 10-20 minuten verplaatsen. De WOW-bus rijdt van dinsdag tot en met zaterdag tussen 10:00 en 18:00 uur – afhankelijk van de regels per gemeente. Ook handig: de bus is iedere dag live te volgen via de website, zodat jij precies weet wanneer je de deur uit moet.

Het WOW-concept is bedacht door Lotte van der Duin en Meike Heynens van event-, styling- en productiebureau BOLT Amsterdam. De expertise van BOLT ligt bij het organiseren en stylen van creatieve events, waarmee ze merken aan meer naamsbekendheid helpen. Toen de evenementenindustrie stil kwam te liggen, werden de meiden uitgedaagd om een manier te bedenken om unieke merken alsnog een platform aan te kunnen bieden. Het WOW-concept kwam niet veel later uit hun creatieve koker. De gedachte die tot het idee heeft geleid: ‘als mensen niet meer naar de winkel toe kunnen, dan brengen wij de winkel naar hen toe.’ Check dewinkelopwielen.nl voor alle info!