van gogh museum

BE@RBRICK x

Van Gogh Museum

MEDICOM TOY, het Japanse streetwearbedrijf achter de populaire designbeer BE@RBRICK, lanceert in samenwerking met het Van Gogh Museum een limited edition-collectie BE@RBRICKs.

BE@RBRICK werkte de afgelopen jaren actief samen met kunstenaars en merken uit de kunst-, muziek- en modewereld om nieuwe, exclusieve BE@RBRICKs te lanceren. Na onder andere Andy Warhol, Jean Michel Basquiat, Nike en Coca Cola is het nu de beurt aan het Van Gogh Museum. De collectie bestaat uit drie BE@RBRICKs in de bekende formaten 100% (klein), 400% (medium) en 1000% (groot) die allen een waterverfprint van Vincent van Goghs Zonnebloemen hebben.

Door de manier van verven is elke editie anders en uniek. Vincent van Goghs befaamde handtekening is diagonaal gekrabbeld op de achterkant. Het rechterbeen van de BE@RBRICK heeft een stempel van het Van Gogh Museum, het linkerbeen heeft het officiële trademark van het artwork. De 100%- en 400%-formaten worden samen verkocht.

Het Van Gogh Museum heeft als missie om het leven en werk van Vincent van Gogh en de kunst van zijn tijd toegankelijk te maken en hiermee zoveel mogelijk mensen te bereiken, hen te verrijken en te inspireren. 

Dankzij de samenwerking met BE@RBRICK kan het Van Gogh Museum een betrokken groep verzamelaars met een liefde voor schoonheid en kwaliteit, kennis laten maken met het werk van Vincent van Gogh. BE@RBRICKs zijn onder andere geliefd in de hiphop- en streetwearcultuur.