The Upside Down

Anna Nooshin opent interactief Instagrammuseum

Op 3 juli opent Anna Nooshin de deuren van haar eigen Instagrammuseum: The Upside Down Amsterdam. Na anderhalf jaar brainstormen, plannen en zoeken naar de perfecte locatie is, in samenwerking met ondernemer Hans Plesman, deze droom eindelijk werkelijkheid geworden. Bezoekers kunnen zich laten onderdompelen in een compleet nieuwe museumervaring!

Met maar liefst 1.500m2 en 25 rooms met Instagrammable decors mag The Upside Down Amsterdam zich het grootste Instagrammuseum van Europa noemen. Direct bij de ingang verlies je het gevoel van onder en boven in een draaiende vortex, waarna je in levensgrote bewegende RGB-projecties stapt. Je staat op de kop in de ‘Royal Room’, ervaart het leven onder zeeniveau in de ‘Infinity Room’ en er is zelfs een heuse chocolate shower in ‘Candyland’. Een uniek avontuur naar een compleet andere wereld!

Naast de unieke decors met muziek van de beste Nederlandse talenten, kun je diepgang vinden in het spiegeldoolhof dat Anna samen met het creatieve team van The Upside Down Amsterdam heeft ontworpen. In deze kamer wordt stilgestaan bij de druk die social media teweeg kan brengen en het effect van online pesten op de generatie van nu. Ook wil The Upside Down Amsterdam de sociale betrokkenheid activeren en een diepere boodschap brengen. Er wordt onder andere aandacht gevraagd voor ‘vergeten kinderen’ waarmee stichting Het Vergeten Kind wordt gesteund. The right to play is voor iedereen, menen de initiatiefnemers en daarom stellen ze de experience ook open voor deze doelgroep in samenwerking met de stichting.

“Het is geweldig dat deze droom na jaren eindelijk verwezenlijkt kan worden. Met The Upside Down Amsterdam willen we namelijk zoveel meer neerzetten dan enkel een Instagramwaardig museum. We willen een verhaal vertellen over het Nederland van nu en bezoekers en creatieven de kans geven zich volledig in de ruimtes te ontplooien. Daarnaast is één van onze belangrijkste pijlers naast entertainment ook educatie en zullen wij ons bezig houden met lezingen en masterclasses waar ervaren content creators en influencers hun creatieve passie delen met onze bezoekers. Verder willen we de jongere generatie betrekken bij het creatieproces en hechten we veel waarde aan diversiteit en inclusiviteit; iedereen moet zich welkom voelen.”

Anna Nooshin

The Upside Down Amsterdam is vanaf 3 juli elke dag geopend. Tickets kosten €24,95 en kunnen via www.the-upsidedown.com worden gekocht voor gereserveerde tijdstippen. Ook heeft The Upside Down Amsterdam een eigen lunchcafé en een shop die ook zonder ticket te bezoeken is.