anouk smulders lanceert nieuw platform voor vrouwen

grace&us

Anouk Smulders lanceert nieuw platform voor vrouwen

Anouk Smulders wil vrouwen overal ter wereld met elkaar verbinden via het nieuwe internationale content-platform Grace&Us.

Onlangs lanceerde model, tv-presentatrice en ondernemer Anouk Smulders het nieuwe online content-platform voor vrouwen: Grace&Us, in samenwerking met boutique Mindspace Dam. Dit platform is gemaakt als community van en voor vrouwen van 35 tot 60 jaar en nodigt hen uit tot het delen van hun verhaal. Samen sturen ze een sterk signaal de wereld in van authenticiteit, integriteit en de zachte krachten van vriendelijkheid en onderlinge steun.

Het internationale platform zal content verspreiden die bezielend en openhartig is; de real-life experiences delen van inspirerende vrouwen met uiteenlopende achtergronden, loopbanen en leeftijden. Met een forum dat gekenmerkt wordt door echtheid en openhartigheid wil het platform een positief tegengeluid bieden in het huidige, zwaar gefilterde Insta-tijdperk. Oprichter Anouk Smulders, die eerder met drie andere vrouwen een evenementenbedrijf oprichtte, zegt over het concept:

‘Ik had er behoefte aan om iets neer te zetten waar ik zelf een super goed gevoel bij had. Iets met echte betekenis en een reëel alternatief voor veel van wat je tegenwoordig online te zien krijgt. Om ons heen wordt voortdurend een bepaald beeld van perfectie nagestreefd, terwijl je ook zo veel kunt opsteken van de èchte ervaringen van andere vrouwen. Daarin zit zo veel inspiratie! Ik heb het geluk gehad dat ik in mijn leven in contact ben gekomen met ontzettend veel fascinerende, leuke, vechtlustige, pittige en geestige vrouwen en kennis heb gemaakt met hun verhalen. Om die verhalen te delen en ter ere van deze buitengewone vrouwen wilde ik een plek creëren en daar omheen ontstond het idee van een community en een vrouwenbeweging.’

‘Grace&Us,’ vertelt Anouk verder, ‘ontstond rond het idee van een ”wereldwijf”. Een dijk van een vrouw die de nodige ups en downs heeft gekend in haar leven maar die er nog steeds vol voor gaat. Iemand die gewoon haar best blijft doen en er doorheen is gekomen met pit en een ongebroken spirit; dat is voor mij Grace. Zo iemand waaraan we ons allemaal kunnen optrekken: een echte badass. Dat werd dus Grace&Us: een moderne versie van het kampvuur waar je ervaringen uit kunt wisselen met wereldwijven. Waar je verhalen kunt vinden waarmee je boven jezelf en de dingen van alledag uit kunt stijgen en die wat positiefs aan je dag toevoegen. Daar had ik zelf enorme behoefte aan, en ik hoop dat ik dat op deze manier heb kunnen neerzetten.’

De Nederlandse Anouk Smulders maakte internationaal carrière als model. Ze stond onder contract bij Christian Dior en Wonderbra en liep op de catwalk voor Ralph Lauren, Yves Saint Laurent, Issey Miyake en Giorgio Armani. Ze sierde de cover van de Franse Elle en Madame Figaro én natuurlijk ons eigen Talkies Magazine. Meerdere malen! Anouk woonde in Parijs, New York, Miami en London. Na haar terugkeer in Nederland presenteerde ze diverse lifestyle programma’s waaronder RTL Boulevard en Holland’s Next Top Model.

Over deze nieuwe stap zegt Anouk:
‘Na zoveel jaren voor de camera zocht ik iets wezenlijks om invulling te geven aan een nieuwe fase in mijn leven. Ik heb een geweldig team bij elkaar kunnen vinden en samen hebben we de afgelopen zes maanden hard gewerkt aan dit project. Ik heb best een tijd moeten zoeken naar iets wat me werkelijk voldoening zou geven, en dit is waar mijn zoektocht me naartoe heeft geleid. Ik hoop dat het veel vrouwen zal aanspreken en dat ze bij Grace&Us een plek zullen vinden waar ze zich onderdeel kunnen voelen van een gemeenschap. Bij Grace&Us willen we vrouwen samenbrengen, onderlinge gesprekken stimuleren en een sfeer van saamhorigheid en zusterschap scheppen.’

Het merk wordt gelanceerd op Anouks 45e verjaardagsfeest, waar veel van de vrouwen die op de website aan het woord zullen komen hun opwachting zullen maken. Tegelijkertijd vindt de kick-off van haar social media campagne ‘The Power of Real’ plaats; een campagne die vrouwen aanmoedigt om eerlijk en van harte hun verhaal te delen, waarbij ze inspirerende vrouwen uit hun eigen omgeving kunnen nomineren. Anouk heeft, in een samenwerking tussen My Jewellery en Grace&Us speciaal voor deze campagne een halsketting ontworpen in de vorm van een veertje. De veer staat symbool voor de verbinding met diegenen die op een beschermende of verzorgende wijze deel van je leven uitmaken en voor die bijzondere momenten van samenloop in het leven die van diepe betekenis en invloed zijn en die bijdragen aan je lotsbestemming.

Over het halssieraad zegt Anouk:
‘Ik zou graag oude waarden als vriendelijkheid en toeschietelijkheid weer nieuw leven willen inblazen en ik zou wensen dat dit sieraad daar op de een of andere manier symbool voor kan staan. Iets moois waarmee je kunt laten zien dat je deze waarden deelt en ondersteunt. Iets dat je cadeau kunt doen aan andere vrouwen om je waardering te tonen, om te bedanken of om iemand in het zonnetje te zetten. Ik hoop dat het veertje symbool zal staan voor onze community en voor mildheid, onderlinge steun en waardering. Het hoort bij het bundelen van onze vrouwelijke krachten en het laat zien dat we er voor elkaar zijn en dat we samen de hele wereld aankunnen.’

Grace&Us heeft nog meer op de agenda; naast exclusieve content in de vorm van artikelen, filmpjes en podcasts op het platform staan er life-events en experiences in de planning waar de community aan kan deelnemen, variërend van een yoga-eilandentrip tot een driesporen-evenement met focus op voeding, mindfulness en fitness, ondersteund door grote namen en toonaangevende experts. Meer nieuws hierover volgt in een later stadium.