Cartier Culture of Design

Cartier Icons Pop-Up in de Bijenkorf Amsterdam

Cartier lovers opgelet! Het high end merk opent zijn allereerste pop-up boetiek in Nederland, om het vijfjarig bestaan van de Cartier-boetiek in de Bijenkorf Amsterdam te vieren: de Cartier Culture of Design Pop-Up Boutique. Tot 9 januari kun je bij de Bijenkorf in Amsterdam terecht om Cartier-items te (her)ontdekken én te genieten van iconische items uit de designcultuur van Cartier.

What makes an icon?

Of ze nu gecreëerd zijn in het free-spirited New York van de jaren ’70 – zoals de Love- en Nail-armbanden – of in 1904 ontworpen zijn voor de pioniers van het luchtvaarttijdperk, zoals het Santos-horloge; de meest gekoesterde ontwerpen zijn tastbaar, duurzaam, tijdloos én worden generatie op generatie doorgegeven. Cartier’s Culture of Design Pop-Up Boutique brengt alle Cartier-iconen samen. Van Santos, Tank, Trinity en Love, tot Juste un Clou, Panthère en Ballon Bleu.

Net als de iconische designs die worden gepresenteerd, is de pop-up boetiek de perfecte combinatie van vorm en design. De boetiek ademt de sfeer van een galerie. Elke hoek is een uitdrukking van Cartiers constante zoektocht naar zuivere lijnen, precieze vormen, kostbare details en nauwkeurige verhoudingen. Neon- en goudaccenten weerspiegelen de lijnen van de Cartier-iconen en vormen de luxueuze finishing touches van de ruimte, die tegelijkertijd spectaculair en intiem is.

Sinds de oprichting in Parijs in 1847 heeft Cartiers zoektocht naar zuivere lijnen, precieze vormen, kostbare details en nauwkeurige verhoudingen geleid tot de creatie van designs die eeuwen doorkruisen en gewaardeerd worden door mensen van alle generaties en origines. Santos, Tank, Trinity, Love, Juste un Clou, Panthère en Ballon Bleu hebben precies dát gedaan. Nu zijn al deze iconen voor het eerst samen te bewonderen in Amsterdam.