Danie Bles
Ondernemen tijdens de coronacrisis
In uitdagende tijden viert creativiteit hoogtij. Dit is de afgelopen weken meer dan ooit naar voren gekomen in de talloze manieren waarop bedrijven zich aanpassen en vernieuwen. Deze weken vraagt pr-bureau SPICE zich af hoe ondernemers de toekomst zien en wat hun tips zijn voor anderen. In deze editie: Danie Bles.
Danie Bles nam in 2018 Amsterdam Fashion Week over als CEO. Daarnaast runt ze een gecertificeerde stylingschool Styleschool ByDanie, een concepten- en evenementenbureau ByDanie én is ze mede-eigenaar van ByDanie Designer Vintage Store en Maison365.nl.
Is je werkdag veranderd in deze periode?
‘Ja, en dan met name dat ik mij minder gejaagd voel. Mijn dagen zijn nog steeds druk, maar nu doe ik alles “normaal”, waar ik voorheen meer van het een naar het ander kon rennen. Sommige dagen mis ik dat ook wel weer gek genoeg!’
Beïnvloedt deze crisis jouw plannen voor de toekomst?
‘Jazeker. Ik heb nu nog meer een helikopterview, ben creatiever en zie veel kansen en mogelijkheden.’
Waar zie je kansen?
‘Ik denk voor de toekomst aan community based-projecten en saamhorigheid. Daarnaast denk ik dat de lokale markt ook veel sterker wordt in veel sectoren en zeker ook in de creatieve industrie. Samen komen we veel verder en op een effectievere en duurzamere manier.’
Hoe ontspan je en hou je jezelf op de rit?
‘Door van alles te schilderen, oude kleren te customizen, een goed boek te lezen, lekker te gaan varen door Amsterdam, de etalage van de winkel te doen, te brainstormen met mijn team en door met mijn gezin te zijn.’