BROW QUEEN

ANASTASIA

ANASTASIA SOARE, A.K.A. ANASTASIA BEVERLY HILLS, HEEFT IN HAAR UPPIE IN BEAUTYLAND DE HELE WENKBRAUWENINDUSTRIE DRAAIENDE GEKREGEN. ALS SCHOONHEIDSSPECIALISTE MOCHT ZE IN DE SALON VAN HAAR BAAS GÉÉN WENKBRAUWEN SHAPEN EN DE EIGENZINNIGE SOARE BESLOOT TOEN MAAR VOOR HAARZELF TE BEGINNEN. HAAR ALLEREERSTE KLANT WAS NIEMAND MINDER DAN TOPMODEL CINDY CRAWFORD, WAARNA TOUT HOLLYWOOD VOLGDE. MET HAAR KANT-EN-KLARE WENKBRAUW-SHAPING KITS VEROVERDE ZE HEEL RAP DE BEAUTYMARKT EN HAAR BEAUTY BRAND ANASTASIA BEVERLY HILLS IS ANNO 2019 NÍET MEER WEG TE DENKEN UIT DE SCHAPPEN WERELDWIJD. INSPIREREND, MAIS NON? WIJ BIJ TALKIES ZEGGEN; HELL YEAH! EN DAAROM HADDEN WE EEN ONDERONSJE MET DE MEEST BEROEMDE ‘BROW EXPERT’ VAN DE WERELD!

Anastasia Soare werd geboren in Roemenië, waar ze kunst en architectuur studeerde. Ze vluchtte voor het strenge regime en emigreerde in 1989 naar Los Angeles op haar 32e met haar dochtertje. Als gevluchte alleenstaande moeder die geen woord Engels sprak ging Anastasia Soare 29 jaar geleden voor ‘The America Dream’ én realiseerde deze. Haar beautymerk Anastasia Beverly Hills is een hit met ruim tweeduizend verkooppunten wereldwijd. Ze bedient zestien(!) miljoen volgers op social media en ze is de lieveling van de sterren en rekent onder ander Cindy Crawford en Oprah Winfrey onder haar goede kennissen. Hoe ze dat heeft gedaan? Soare paste de bekende gouden ratio – een wiskundige verhoudingsmethode – toe die ze op de kunstacademie had geleerd, op het vormen van de wenkbrauwen bij klanten in haar schoonheidssalon. Deze – inmiddels gepatenteerde – ratio van 1.618 om de ‘perfecte boog’ te creëren was direct een hit, in een tijd dat niemand überhaupt nadacht over het ‘shapen’ van wenkbrauwen!

Binnen een paar jaar liepen de grootste beroemdheden in en uit haar salon. Haar klantenkring bestond toen al uit onder andere supermodellen Cindy Crawford, Naomi Campbell en Stephanie Seymour. Ze werkte zeven dagen per week en bood wenkbrauwservices, evenals waxen en gezichtsbehandelingen. Vijf jaar later was haar ‘wenkbrauwenrijk’ zo groot geworden dat ze haar vlaggenschip Beverly Hills Salon kon openen. In 2000 lanceerde ze haar eerste productlijn, die volledig op wenkbrauwen was gericht. In het begin namen winkels haar collectie maar moeilijk op, maar met veel doorzettingsvermogen en een hele hoop fans begon het merk langzaam te groeien.

Meer lezen? Dat kan in de nieuwe Talkies die nu in de winkels ligt! Abonneren? Dat kan hier! talkiesmagazine.eu