de-bijenkorf-viert-150-jarig-jubileum-min

Let’s celebrate!

De Bijenkorf 150 jaar

De Bijenkorf bestaat 150 jaar en dat wordt vanaf deze maand groots gevierd. Het welbekende warenhuis brengt gedurende het hele jaar 150 exclusieve samenwerkingen uit, met onder andere Daily Paper, Isabel Marant Étoile en Kurt Geiger. Ook worden de etalages bijzonder vormgegeven door illustrator Timo Kuilder én brengt de Stichting Cultureel Erfgoed de Bijenkorf een boek uit over de rijke geschiedenis van de Bijenkorf.

Om het jubileum te vieren maken 150 merken een unieke uitvoering van hun meest iconische item. Merken als Daily Paper, Isabel Marant Étoile en Ted Baker hebben een special edition van een kledingstuk ontworpen. Ook interieurmerken als KitchenAid en Dopper brengen een exclusief product uit. Het allereerste deel van de jubileumcollectie is vanaf 10 maart verkrijgbaar in alle winkels en in de webshop. Later in het jaar volgen nog meer drops van de exclusieve collectie. Daarnaast brengt de Stichting Cultureel Erfgoed de Bijenkorf een boek uit: ‘De geschiedenis van een iconisch warenhuis. De Bijenkorf 150 jaar’, waarin de rijke historie van het warenhuis wordt verteld.

Bijzondere etalages

Nederlandse illustrator Timo Kuilder heeft unieke illustraties en decorstukken gecreëerd voor onder andere de etalages van de Bijenkorf. In zijn kenmerkende stijl, met gestileerde figuren en vormen, vertelt hij het verhaal van anderhalve eeuw de Bijenkorf en tegelijkertijd van de culturele, economische en maatschappelijke ontwikkeling van Nederland. Bijvoorbeeld hoe de etaleurs van de Bijenkorf in de naoorlogse jaren uit schaarste van resten en lapjes toch sprookjesachtige etalages wisten te creëren, die vele bezoekers trokken. Later dit jaar zullen de etalages worden ingezet voor een bijzondere reizende expositie over het ontstaan van mode in het verleden, heden én in de toekomst.

Duurzaamheid staat voorop

Naast een kijkje in de geschiedenis van de Bijenkorf, kijkt het warenhuis vooruit naar een duurzame toekomst en heeft het de ambitie uitgesproken om in 2025 het gehele aanbod uit duurzame merken te laten bestaan. Ook gaat de Bijenkorf door met het recyclen van afval en komt alle elektriciteit die het warenhuis gebruikt uit zonne- en windenergie.

Check www.debijenkorf.nl/150jaar voor de exclusieve items!