ondernemen-tijdens-de-coronacrisis-ninamounah-min

Ninamounah

Ondernemen tijdens de coronacrisis

In uitdagende tijden viert creativiteit hoogtij. Dit is de afgelopen weken meer dan ooit naar voren gekomen in de talloze manieren waarop bedrijven zich aanpassen en vernieuwen. Deze weken vraagt Spice PR zich af hoe designers omgaan met de huidige situatie en wat dit betekent voor hun creatieve proces. We vragen het aan modeontwerper Ninamounah en haar creatieve rechterhand Robin Burggraaf.

Wat lezen en kijken jullie? 

‘National Geographic, ‘Green Porno’ door Isabella Rossellini, en de unreleased Margiela-documentaire die op Pornhub is gelekt.’

Hoe zorgen jullie dat jullie mentaal en fysiek blijven?

‘Door te doen wat normaal gesproken ook belangrijk is: voor elkaar zorgen, gezond koken en een ommetje maken.’

Hebben jullie nieuwe hobby’s ontwikkeld?

‘Niet per se hobby’s, maar we bellen vaker onze familie – geboren en gekozen – op.’

Heeft deze crisis invloed op jullie creatieve proces?

‘We hebben gas terug genomen en onze toekomstplannen nog eens kritisch bekeken. We werken al vrij gefocust, maar nu de fashion weeks in juni zijn gecanceld, zijn we nóg meer gaan kijken hoe het anders kan. We gaan terug naar de essentie en zijn bezig met andere manier van ons werk presenteren aan het ontwikkelen. Daarnaast werken wij met deadstock-stoffen en produceren wij lokaal, waardoor wij niet getroffen zijn door het sluiten van fabric mills en fabrieken in China en Italië.’

Hoe zien jullie de toekomst van mode?

‘Daar is geen eenduidig antwoord op te geven, mode maakt geen lineaire ontwikkeling door. Wij hopen zelf om een ruimte te scheppen waarin mensen hun essentie kunnen uiten. Daarnaast denken wij na over elke stap die we zetten: wat is de impact ervan? Wij hebben als jong bedrijf de luxe om onze manier van werken constant te kunnen herdefiniëren tot we op iets moois en duurzaams uitkomen.’